U bent hier: Home Referenties Monarch
overzicht referenties parkstad inspecties
  • Alles
  • Elektrische installaties
  • Energie
  • Opleidingen
  • Stookinstallaties
  • Conditiemeting
  • Advies
  • Alles
  • Installatiebedrijven
  • Industrie
  • Verzekering verplicht
  • Onderwijs / Zorg
  • Retail
  • Overheid en semi-overheid

Referentie Monarch

Monarch

Sinds 1955 vertegenwoordigt Monarch de fabrikant Weishaupt GmbH. Weishaupt is toonaangevend op het gebied van branders, gas- en olieverwarmingssystemen, zonnesystemen en warmtepompen. De kenmerken van deze producten: hoogwaardige ontwikkeling en afwerking, hoge functionele betrouwbaarheid en maximale efficiëntie. Met trots levert Monarch deze uiterst kwalitatieve producten aan ketelleveranciers, de industrie en installateurs in heel Nederland.

Afgenomen diensten

Amber Harms, firma Monarch uit Diemen: “Parkstad Opleidingen past bij ons familiebedrijf.”

Monarch Nederland is het mooie bedrijf van mijn ouders. Het bedrijf is een zelfstandige vertegenwoordiging van de Weishaupt producten; totaalaanbieder van branders, ketels, warmtepompen en solar systemen”, zo luidt de enthousiaste introductie van Amber Harms, dochter van oprichter Rob Harms.

Amber Harms is vrij recent lid geworden van het directieteam van Monarch. Zij heeft eerst haar eigen pad bewandeld. Na haar studie bedrijfskunde is Amber direct aan de slag gegaan bij het groot internationaal bedrijf Nestlé. Daar heeft ze meerdere rollen vervuld. “Ik heb er met veel plezier gewerkt, maar op een gegeven moment was de tijd rijp om keuzes te maken. Door de geboorte van mijn kindje, merkte ik hoe mijn relatie met mijn ouders nog hechter werd. Voor mij een mooi moment om te kiezen voor toetreding tot het familiebedrijf.”

Familiebedrijf

Monarch heeft een stevig familiebedrijf-fundament, zo lezen we op de website. Wat betekent dit voor Amber? “Binnen Monarch voel je dat er een familiaire cultuur heerst. Ik herken veel aspecten die ook in mijn opvoeding belangrijk waren, zoals vrijheid én zorgzaamheid. Monarch vindt het heel gewoon om hun medewerkers veel aandacht te geven. Dat wordt gewaardeerd. Je ziet dat onze medewerkers heel solidair zijn aan het bedrijf. Wij zijn ondernemend en de wil om te groeien is er, maar niet ten koste van alles. Kwaliteit, betrouwbaarheid en service zijn succesfactoren die ons gebracht hebben waar we nu staan.

Samenwerking externe partijen

Gelden dezelfde kernwaarden ook in de samenwerking met externe partijen? Amber: “Absoluut! Wij kiezen onze partners zorgvuldig en investeren in een duurzame relatie. Zo ook met Parkstad Opleidingen. Wij ervaren nu al de samenwerking als heel bijzonder. Er zijn korte lijntjes met de medewerkers. Ze denken met ons en doen er alles aan om ons zo goed mogelijk te helpen bij het halen van de juiste bevoegdheden. Maatwerk wordt niet geschuwd. Zonodig geven zij 1:1 begeleiding. Dat vind ik fantastisch.”

Eerlijk

Amber vervolgt: “De communicatie is correct, tijdig en ook eerlijk. Als voorbeeld noemt Amber de SCIOS Scope 5-opleiding. “Een uitdagende Scope, dat kan ik je wel zeggen. Blijkbaar ook voor Parkstad Opleidingen. Zij waren nog niet tevreden over het kwaliteitsniveau van hun opleiding en hebben om uitstel gevraagd. Hiermee hebben zij zich kwetsbaar en eerlijk opgesteld. Een houding die ik erg waardeer”.

Betrokken docenten

Amber vervolgt: “De betrokkenheid van de docenten is bewonderenswaardig. Willen onze mensen, gecertificeerd blijven voor de EBI en PI-inspecties, dan moeten zij weer terug in de schoolbanken. Vooral de senioren vinden dit spannend. Let wel, als zij niet slagen kunnen ze hun bevoegdheid kwijtraken. Dan is het fijn te horen dat zij heel goed opgevangen worden door de docenten. Zij begrijpen onze medewerkers en geven hen het gevoel dat ze er niet alleen voor staan. Een geweldige begeleiding. Petje af.”

Geen verbeterpunten

Op de vraag of er nog leerpunten zijn voor Parkstad Opleidingen, antwoordt Amber: ‘Nee, waar gewerkt wordt, worden soms foutjes gemaakt. Niet erg, gebeurt ook bij ons. Het gaat erom of je ze snel en adequaat oplost. Dat gebeurt en dat is prima”.

SCIOS opleidingen

Amber moet wel iets anders kwijt: “SCIOS stelt hoge eisen. De opleidingen zijn complex en vragen op bepaalde vlakken onevenredig veel energie van de deelnemers.” Als voorbeeld noemt zij het uit het hoofd kennen van een formulekaart en het lage slagingspercentage voor Scope 5. Amber: “Zeker in deze tijd waarin het aantrekken en behouden van technisch personeel een grote uitdaging is voor vele bedrijven moeten we hier met elkaar met zorg naar kijken.”

Het interview is afgenomen door Lilian Zeekaf van Wij zijn KIT.

disclaimer privacy sitemap webdesign gosidesign